Hemsk dag

Har inte mått så bra inatt och i morse så mådde jag jättedåligt så Magda och jag fick åka till veterinären för jag bara skakade och ville knappt öppna ögonen. När vi kom dit så klämde veterinären på mig och till slut skulle dom sticka mig i benet men då försökte jag klättra upp på Magda, ville inte att dom skulle sticka mig men vet vad jag såg då? Magda titta inte på nålen, fegis.

Dom tog en massa blod från mig och Magda kliade mig bakom örat så pussade på mig för att jag skulle bli lugnare och när dom var klar fick jag extra många kramar och pussar och Magda höll mig i sin famn, det tycker jag om.

Sen så fick jag följa med Magda till skolan men jag fick stanna i bilen med massa filtar och mitt täcke men jag fortsatte att skaka, jag mådde inte bra alls. Jag såg på Magda att hon var jätteledsen men jag orkade inte trösta henne, jag var för trött så jag kunde bara titta på henne.

Efter lunch fick jag åka tillbaka till veterinären och dom tog en röntgen på mig, det var lite läskigt men som tur var så fick Magda vara med och när det var klart somnade jag på mina filtar på golvet, jag orkade inte vara vaken trots att dom andra hundarna utanför skällde.

Sen fick Magda lämna mig till veterinären för dom skulle ge mig dropp och det fick jag tills Magda, Gunilla och Elin kom och hämtade mgi och nu ligger jag i soffan och ska försöka sova, jag är fortfarande trött men lite piggare.

Det som är en stor nackdel är att jag har tratt för att inte kunna bita på mitt gula bandage.



Nu ska jag försöka vila och sova under natten och hoppas att jag inte blir dålig under natten och dagen.

/Voff


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0